Když Vás potká tato nemilá situace a bude muset obuv od nás reklamovat, určitě se nemusíte obávat.
K reklamacím přistupujeme důsledně a jsme objektivní.
O vzniklé vadě, nás informujte..Vaši objednávku dohledáme a zajistíme si podklady.
Prosím neposílejte obuv bez předchozí domluvy, v mnoha případech stačí foto vady a pokud je neopravitelná, je zbytečné obuv posílat.
Tel : 605 536 591 (stačí prozvonit)
nebo email : pohodlneboty@gmail.com
Reklamace vyřizujeme obvykle do 14-21 dní maximálně..lhůta je 30 dní.
Adresa pro zasílání :
Obuv Beznoska
Masarykovo nám. 223
76361 Napajedla
Jak poznat vadu oprávněnou a naopak ?
Na první pohled se jeví reklamace obuvi jako velice snadná záležitost. Spotřebitel si zakoupí boty, po roce a půl užívání se mu rozbijí, on přijde do obchodu, kde si je pořídil, a přirozeně očekává, že dostane své investované peníze do obuvi zpět. Ovšem ve vysokém procentu případů nedostane od obchodu vůbec nic. Pokud je to možné, nechá prodejce na své náklady boty opravit. V horší variantě je reklamace bez nápravy odmítnuta. Tím veškerá snaha končí.
Pojďme se podívat na to, jak reklamovat obuv, a jak se připravit na argumenty výrobce, popřípadě, zda má vůbec smysl s obuví do obchodu kvůli reklamaci chodit.
Na úvod je nutné říci, že zákon specifikuje možnost reklamovat zboží, jedná-li se o tzv. výrobní vadu, nikoliv o běžné opotřebení nebo poškození obuvi jejím nesprávným užitím. Dále zákon ukládá spotřebiteli povinnost reklamovat vadu ihned, jakmile ji na zakoupeném zboží zpozoruje. V případě, že zákazník bude obuv s vadou užívat, a reklamuje ji až po skončení sezóny, nemusí být reklamace uznána. Výrobní vada se většinou projeví do půl roku po nákupu..následně už vznikají závady vzniklé opotřebením.
Nákupem obuvi uzavíráte kupní smlouvu
Smlouvu uzavřete zaplacení kupní ceny a dostanete za ni boty. Při nákupu obuvi obdržíte doklad a přiložený leták, který vysvětluje údržbu obuvi a materiálu, specifikuje prostředí, do kterého se hodí, a vysvětlí jak o obuv pečovat.
Velké procento spotřebitelů tyto letáky nečte, a proto dochází ke zbytečným reklamacím. Obuv byla často zničena běžným opotřebením nebo nevhodným užíváním, a proto se na ni reklamace nevztahuje.
Nevhodné používání obuvi a opotřebení aneb proč je polovina reklamací odmítána
Prvním argumentem používaným prodejci obuvi je vznik vady na botě nevhodným používáním. Mnohdy mají bezpochyby pravdu, a proto již při samotném kupování obuvi myslete na to, kde v botách budete chodit, a k jakému účelu mají primárně sloužit. Dalším faktorem je počasí, do kterého je plánujete nosit, údržba a v neposlední řadě také jak často budete v botách chodit. Důležité je se o obuv starat, používat impregnaci a zajistit odvětrání vlhkosti. Všechny tyto faktory by měly sehrát důležitou roli při nákupu bot, jelikož v současné době existuje široké spektrum obuvi, které se používá pro různé účely.
Takto vzniká situace, při které je přibližně polovina odmítnuta z důvodu běžného opotřebení. Spotřebitelé si neuvědomují, že obuv je mnohdy sezónní záležitost. Denní nošení, špatná péče a nevhodné užívání velice rapidně zkracuje její životnost.
Oprávněné reklamace
Pojďme se podívat na případy reklamací, které jsou oprávněné, a netýkají se běžného opotřebení bot:
rozlepení spodku a svršku obuvi
prasklá podešev, která není proříznutá
popraskané šití na svršku obuvi, které nevzniklo silou
popraskaný svrchní materiál na místech opakovaného pohybu
olupování či zničení povrchové úpravy, které vzniklo běžným nošením
uvolnění podpatku
roztržení stélky obuvi bez vlastního zavinění
Případy neuznaných reklamací
Níže jsou uvedeny reklamace, které nebudou pravděpodobně uznány z důvodu vlastního zavinění, běžného opotřebení či nevhodného zacházení s obuví:
roztržená pata boty, kterou spotřebitel poškodil zouváním boty přes patu
rozříznutá podešev, která byla mechanicky poškozena o ostrý předmět
prošlapané podešve po intenzivním nošení
mechanicky roztržená bota o ostrý předmět
politá či naleptaná obuv lepidlem, ředidlem či dalšími látkami, které ji znehodnocují
poškození boty použitím nekvalitního prostředku pečujícím o obuv
Správné vyřízení reklamace a příprava zboží
Během krátkého nošení může spotřebitel zjistit, že jsou boty rozlepené či je prasklý šev. V těchto případech by měl zboží neprodleně reklamovat, jelikož se jedná o vady, které je možné bez problémů opravit na náklady prodejce.
Jak boty reklamovat? Zákazník by měl obuv zanést do prodejny, kde ji zakoupil, popřípadě do jiné pobočky stejného prodejce. Při reklamaci by měl předložit doklad o zakoupení obuvi (účtenku či výpis z účtu)stačí i svědek, který potvrdí, že jste obuv u daného obchodníka zakoupili.
Zboží, které je připraveno k reklamaci by mělo být umyté, čisté a suché. Nemusí být v originálním obalu, ovšem zásady hygieny by splňovat mělo. Nesplňuje-li hygienické podmínky, nemusí být akceptováno k reklamaci.
Ke správnému vyřízení je nezbytné sepsání reklamačního protokolu, který bude obsahovat datum, přesný popis závady a způsob vyřízení reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace je maximálně 30 dnů.
O reklamaci rozhoduje prodávající. Ten má vícero možností, jak ji vyřešit. První, tou nejpříznivější, je navrácení peněz zákazníkovi. Druhou je výměna obuvi za novou, třetí představuje oprava vady. Poslední možností je neuznání reklamace z důvodu běžného opotřebení obuvi nebo z důvodu násilného poškození boty.
Přednosti a zápory znaleckého posudku
S výrokem reklamace spotřebitel nemusí vždy souhlasit a na svou ochranu může požádat o zpracování znaleckého posudku soudního znalce v oboru. Po vyhotovení posudku znalcem může zákazník zboží opět reklamovat. Cena posudků se pohybuje od 1 500 Kč do 7 000 Kč v závislosti na kraji či místě, ve kterém si jej necháte vytvořit. Proto se tento způsob opětovné reklamace příliš nedoporučuje. Cena posudku mnohdy převyšuje hodnotu reklamované obuvi. V případě, že kupující spor vyhraje, prodávající je povinen uhradit mu vzniklé náklady. Zákazník se může obrátit též na Českou obchodní inspekci, která by mohla prošetřit adekvátní zacházení se zákazníkem v případě neúspěšné reklamace.
Spotřebitel má podle zákova č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů,právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Předností mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je jeho rychlost a bezplatnost, přičemž cílem řízení je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. Věcně příslušným subjektem je v případě sporů mezi společností a spotřebitelem Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa : http://www.coi.cz/, kde je k dispozici webový formulář návrhu na zahájení řízení. Dále může být příslušným i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, ministerstvo vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na svých internetových stránkách http://www.mpo.cz/ a průběžně je aktualizuje.